Directe schadeafhandeling online

Nieuws

Autoverzekeringen: je leert pas zwemmen op het moment dat je boot zinkt

Het begint met de juiste autoverzekering. Het kan u een hoop ergernis en ellende besparen bij autoschade. Check de polisvoorwaarden van uw autoverzekering. Keuzevrijheid is een basisrecht en Jijbepaalt(.nl) wat er bij autoschade gebeurt!

 

Verzekeraars verdienen veel geld over de rug van de onwetende consument
Ruim 70 % van de autoverzekeraars vermeldt vandaag de dag keiharde financiële sancties in de polisvoorwaarden. Flink verhoogde eigen risico’s tot extreme inhoudingen op uitkering schade, tot helemaal geen uitkering bij autoschade.

En de consument?
Deze heeft veelal gekozen op goedkoopste prijs, en de polisvoorwaarden niet (goed) doorgelezen. Zich totaal niet bewust van de mogelijke gevolgen bij een autoschade. En dan wijzigen autoverzekeraars tussentijds éénzijdig de polisvoorwaarden. U denkt goed verzekerd te zijn, maar de praktijk wijst plots anders uit.

Misleid en benadeeld
Decennialang worden miljoenen burgers willens en wetens door verzekeraars misleid en benadeeld. Denk aan de woekerpolissen.
Het ontbreken van “kennis” is het grootste probleem bij consumenten.
Het hele systeem van verzekeraars is gebouwd op gebrek aan kennis bij consumenten en het inspelen op angst. Aan het hele (schade)proces verdienen verzekeraars zelfs veel geld, uiteindelijk uw geld! Verzekeraars zetten klanten bewust op het verkeerde been, liegen aantoonbaar, enkel om maar zo min mogelijk te hoeven uitkeren bij autoschade.

Verzekeren is serieuze zaak
Het woord “verzekering” is een handig woord dat verzekeraars gebruiken voor controle en misleiding van de onwetende consument. Verzekeraars innen het geld van premies, die consumenten aan hun moeten betalen voor veiligheid, bescherming, rust, en andere mooie woorden als: “bespaar geld op autoverzekeringen”.

De verzekeringsindustrie investeert jaarlijks miljarden euro’s aan reclame om de consument naar hun bedrijf te lokken. Zij profileren zich als prijsvechters, en pretenderen dat u nog meer kunt besparen op uw autoverzekering. Er heerst een vicieuze concurrentiestrijd tussen de verzekeraars omdat iedereen de Euro’s van de consument wil hebben.

Is het probleem nu onwetendheid of gebrek aan kennis bij de consument?
Niet één verzekeringsovereenkomst (polisvoorwaarden) is afgegeven met een duidelijke instructies hoe je als consument het geld van de verzekeraar kunt innen. Er staat alleen maar in wat je verplichtingen zijn om (mogelijk) voor schadevergoeding in aanmerking te komen.

Zwemmen
Vergelijk verzekeren met leren zwemmen op het moment dat je boot zinkt
Wat nog het ergste is, is dat de consumenten pas op het moment van schade erachter komt hoe hij daadwerkelijk verzekerd is.
De wettelijke verzekeringsovereenkomst (belofte om schadeloos te stellen) wordt bijna nooit gelezen of de inhoud wordt niet begrepen tot het moment dat ze schade hebben.
Je kunt het vergelijken met leren zwemmen op het moment dat je boot zinkt.

Nieuwe trend goed voor de verzekeraar niet voor de consument.
De kwaliteitsnorm van het schadeherstel is aan het veranderen. Van een goed tot uitstekend holt het hard achteruit naar een magere voldoende tot zelfs slecht schadeherstel. En dit alleen maar prijsdruk en tijdsdruk, omdat de verzekeraar uw inkoper is geworden (schadesturing!).

Download hier de brief voor je verzekeraar, waarin de juiste kritische vragen zijn gesteld over uw huidige autoverzekering. Ik adviseer u hiervan gebruik te maken. Uw verzekeraar is verplicht hier schriftelijk op te reageren. En in één oogopslag weet u of dit de autoverzekering is die u voor ogen heeft. Jij bepaalt!

 


Reageer: