Nieuws
Schadeherstelbedrijf John Eagle in Texas USA is aangeklaagd voor meer dan $1 miljoen. Dit schadeherstelbedrijf, onderdeel van een grote Honda dealer, heeft erkend dat bij een eerdere hagelschade de nieuwe dakplaat niet volgens de fabrieksspecificaties van Honda is vernieuwd.
Jijbepaalt.nl, het initiatief dat opkomt voor vrije keuze bij het herstel van een autoschade, lanceert de nieuwe Vrije Herstel Polis. Dit is een autoverzekering zonder financiële sancties of uitgeklede all-risk dekking: “Gewoon verzekerd zoals ’t hoort”, aldus Jijbepaalt.nl.
De praktijk wijst uit dat je als rechtsbijstands verzekerden in de praktijk doorgaans te maken krijgt met:
- Administratieve rompslomp
- Ontmoedigingspolitiek van de verzekeraar
- Dekkingsproblemen met de verzekeraar voor/tijdens/na de rechtsbijstand
Dossier - afwikkeling total loss auto - discussie omtrent feit hoe aanschafwaarde wordt bepaald
Verzekeraar - Avero Achmea Schadeverzekeringen
Dispuut - Avero keert € 1.909,70 minder van de aanschafwaarde auto aan verzekerde uit.
Conclusie - Er is onduidelijkheid over wat onder aanschafwaarde moet worden verstaan.
Op het moment van autoschade kom je er vaak pas achter hoe je daadwerkelijk verzekerd bent. Steeds vaker wordt de verzekerde het slachtoffer van de “misleidende” praktijken van verzekeraars die keihard inzetten op schadesturing. Verzekerden worden geconfronteerd met een uitgeklede allriskdekking. En dat terwijl verzekeraars de zorgplicht hebben de verzekerde eerlijk in te lichten over hoe je daadwerkelijk verzekerd bent, en dus ook hoe uw auto hersteld wordt.
Oud & Nieuw vieren is iets waar jong en oud weer altijd naar uit kijkt. Samen met familie en vrienden even flink uitpakken om het oude jaar af te sluiten en 2017 knallend in te luiden. Uiteraard met een hele lading vuurwerk, onder het genot van de nodige glaasjes champagne.
Het begint met de juiste autoverzekering. Het kan u een hoop ergernis en ellende besparen bij autoschade. Check de polisvoorwaarden van uw autoverzekering. Keuzevrijheid is een basisrecht en Jijbepaalt(.nl) wat er bij autoschade gebeurt!
Dit wordt het jaar van de ondernemer. Zelf weer eigen keuzes maken. Keuzes niet gebaseerd op angst, maar keuzes genomen op basis van gezond verstand en eigen inzicht. Vanuit je eigen kracht, weer ondernemer worden en zijn. Begrijp waarom je ondernemer bent geworden en haal dat gevoel, en die drive weer terug.
Hoe meer je zaken doet met verzekeraars hoe meer je jezelf afvraagt: “is dit nu een integere zakenpartner of een wolf in schaapskleren?” Van één zaak ben je verzekerd: Je winst daalt!
De werknemer wiens auto van de zaak total loss wordt gereden, kan de schade die hij lijdt - doordat zijn vervangende auto een hogere bijtelling voor privégebruik heeft - verhalen op de automobilist die zijn auto in de prak heeft gereden.
"Schadeloosstelling betekent de auto terugbrengen in de staat van voor de aanrijding. En keuzevrijheid is een basisrecht!"
Auto Schade Keuring, het nieuwe keurmerk voor schadeherstel. 100 % zekerheid voor de consument na schadeherstel.
Op dit moment gaat de autobezitter ervan uit dat zijn auto goed, terwijl de verzekeraar maar voor een (on)voldoende wil betalen.
Jijbepaalt.nl geeft een duidelijk statement af aan de buitenwereld. De eigenaar van de auto is de klant! De verzekeraar is de partij die zijn klant bij autoschade schadeloos moet stellen. De consument heeft het volste recht om te kiezen waar zijn auto bij schade hersteld wordt. Zonder beperkende voorwaarden van de verzekeringsmaatschappij.
Zorgwekkend is dat veel autobezitters de dupe zijn door waardevermindering van hun auto en de kans is groot dat ze rijden in een slecht of anders hersteld voertuig. Het Verbond van Verzekeraars vindt dat fraude bij het herstel van autoschade een structureel en omvangrijk probleem is in de schadeherstelbranche.
Je auto dient bij schade te worden teruggebracht in de originele staat van vóór de schade. Kwaliteit en veiligheid moeten gewaarborgd zijn. "Een `plofkip` kan niet kiezen, maar jij wel!"
De Auto Schade Keuring (ASK) is het antwoord op de roep in de branche om bescherming van de consument tegen fraude bij herstel van zijn voertuig. Jijbepaalt.nl presenteert 16 april een primeur op de AutoRai 2015: de Auto Schade Keuring (ASK).
Verzekeraars bepalen al jaren waar zij schadeherstel inkopen. Zij, en niet het schadeherstelbedrijf, proberen te bepalen wie wel en wie niet de schade mag herstellen. Zij hebben vaak een doorslaggevende rol in de beoordeling van de kwaliteit van de schadehersteller. Zij bepalen met welke kwaliteit onderdelen de schade wordt hersteld. Zij, en niemand anders, bepalen de prijs!
De boodschap is duidelijk: “Je auto dient bij schade teruggebracht te worden in de originele staat van vóór de schade. Kwaliteit en veiligheid moeten gewaarborgd zijn.”
Schadesturing is een bewuste keuze van de eigenaar van de auto. Helaas, maar het tegendeel is waar.
Veel autobezitters zijn zich niet bewust dat het fenomeen schadesturing een onderdeel van de polisvoorwaarden is met "keiharde" sancties als je zelf wilt bepalen wat er met je auto gebeurt bij autoschade.
Laat je niet als autobezitter niet leiden door prijs maar kijk goed naar de voorwaarden in je polis voordat je de autoverzekering afsluit. Check dat je keuzevrijheid hebt en niet geconfronteerd wordt met sancties. Want na autoschade weet je als verzekerde pas echt hoe je verzekerd bent.
Duidelijk voorbeeld dat wereldwijd de kwaliteit en veiligheid in de schadeherstelbranche continue gewaarborgd moet worden.
Een auto breekt namelijk niet zomaar in 2 stukken!
Interpretatie polisvoorwaarden laten de verzekeraar bepalen of zij ook daadwerkelijk de aanschafwaarde moet uitbetalen.
Het direct correct en duidelijk invullen van het schadeaangifteformulier (SAF) is voor de afhandeling van de schadezaak en de bewijslast erg belangrijk.
Afgelopen week las ik een leuke discussie over het feit dat auto’s door verzekeraars dusdanig verzekerd worden, dat het voertuig bij een schade niet wordt teruggebracht in de staat waarin het verkeerde vóór het oplopen van de schade.
Belangrijke oproep aan alle autobezitters. Heeft u het herstel van de schade aan uw auto via uw verzekering laten lopen?
Heeft u later bij nader inzien toch besloten de schade voor eigen rekening te nemen omdat u anders teveel terug zou vallen in bonus/malusladder en dus uw no-claim?!
Contracten tussen verzekeraars en consumenten lopen niet altijd parallel aan de contracten tussen verzekeraars en schadeherstelbedrijven. Hierdoor wordt de autobezitter mogelijk benadeeld bij het herstel van schade.
Verzekeraars horen auto’s zo te verzekeren dat bij schade, de auto weer teruggebracht wordt in de originele staat waarin deze verkeerde vóór de schade.
Het Verbond van Verzekeraars is op 19 juni 2014 naar buiten gekomen met de mediakop: "Omvangrijke fraude bij schadeherstel".
Het betreft hier een onderzoek ingesteld door verzekeraars uit de gestuurde schadestroom, voor verzekeraars.
Inschrijven nieuwsbrief
Recente Berichten
Neem contact op
6621 BL Dreumel