Nieuws

jijbepaalt_claimservice_of_eigen_verzekeraar.png

Het belang van goed informeren van je klant bij autoschade

Bij autoschade kom je er pas achter hoe je daadwerkelijk verzekerd bent
Onderstaand een praktijkvoorbeeld van een goed geïnformeerde klant en hoe het schademelden bij zijn verzekeraar, in dit geval Univé, is verlopen.
Het betreft hier een verhaalbare schade, dus een niet eigen schuld schade.

Praktijk
Mijn buurman is aangereden op de snelweg. Politie is ter plaatse geweest, schadeformulier is ingevuld en ondertekend door beide partijen en tegenpartij heeft schuld erkend omdat deze op de stilstaande auto achterop is gebotst.

Mijn buurman is bij Univé verzekerd en meldt de schade bij zijn verzekeraar. Univé wil de buurman met zijn schade uiteraard sturen naar een schadeherstelbedrijf uit het Univé netwerk.

Mijn buurman geeft aan zijn auto bij mij - ik ben een onafhankelijke schadeherstelbedrijf - te laten repareren.

Twijfel zaaien – verhoogd eigen risico en voorschieten
Univé geeft niet zomaar op en wijst mijn buurman nogmaals op het extra verhoogd eigen risico van wel € 500,- wat hij extra zal moeten betalen als de schade mogelijk niet verhaald wordt.
Deze mondige klant geeft aan dat het een duidelijke zaak is en dat de tegenpartij ook schuld bekend heeft.

De Univé medewerker gooit het nu over een andere boeg omdat mijn buurman nog niet overtuigd is.
“Dan moet u eerst zelf het eigen risico van € 500,- voorschieten. Op het moment dat wij de schade helemaal verhaald hebben, dan krijgt u van ons die € 500,- terug. Maar dit kan wel een paar maanden duren."

Niet bang laten maken
Mijn buurman is gelukkig goed geïnformeerd door mij en het Jijbepaalt.nl materiaal. Hij houdt voet bij stuk.
Maar er zijn ongetwijfeld veel klanten die zich bang laten maken en toch overstag gaan, en zich laten sturen naar een schadeherstelbedrijf waar de verzekeraar samenwerkingscontracten mee heeft.

Conclusie
Blijf baas over eigen auto, ook bij autoschade.
En beste schadeherstellers, kennis is kracht | kennis delen is macht | jijbepaalt.nl 


Reageer: