Deze verzekerde van Allianz kreeg van haar verzekeraar te horen dat de schade veroorzaakt door een klapband niet gedekt is onder haar polis. Een spijker in haar rechter achterband heeft aanzienlijke schade aan haar VW Beetle aangericht.
Toch heeft ze haar Beetle nog veilig aan de rechterkant van de vluchtstrook van de snelweg weten te krijgen. Politie ter plaatse heeft aangegeven dat de auto zo snel mogelijk weg moest van deze plek. De berger, door de politie ingeschakeld, heeft de auto getransporteerd naar de VW dealer, alwaar mevrouw ook klant is. Hier is de VW Beetle gelost en heeft de berger mevrouw achtergelaten. De VW dealer heeft in de tijd dat mevrouw op haar vriend zat te wachten, aangegeven dat de VW Beetle beter bij een autoschadeherstelbedrijf aan de andere kant van de stad kon worden hersteld. Mevrouw moest zelf bellen met dat schadeherstelbedrijf om dit te regelen. Zij hebben de VW Beetle de volgende ochtend opgehaald, en gebeld met Allianz voor schadenummer en expert. Zij hebben te horen gekregen dat er geen dekking was op de polis voor deze schade.
Aan de hand van een audatex calculatie is de schade vastgesteld. Aangezien haar verzekeraar geen dekking verleende voor deze schade zat er niks anders op als dat zij deze schade zelf zou betalen. Daar het om € 2.500,= inclusief BTW ging mocht zij het totaalbedrag van het schadeherstelbedrijf in twee termijnen betalen.
Maanden na dit ongeval vertelde verzekerde haar verhaal op een netwerkbijeenkomst aan een groep mensen, welke haar doorverwezen hebben naar jijbepaalt.nl
Doordat we altijd doorvragen om een goed schadebeeld, en toelichting op wat er gebeurd is te krijgen, bleek dat een spijker in de rechter achterband de oorzaak was van deze ellende.
Door deze spijker in de band valt deze schade bij Allianz wel onder de dekking. Omdat verzekerde ook nog een factuur voor de berging had ontvangen hebben we met de berger gebeld. Deze deelde mede dat de factuur al via het LIV was afgewikkeld. Ook gaf de berger aan dat zij foto’s welke ter plaatse door de chauffeur zijn genomen, aan ons door zouden sturen. Hierop was duidelijk te zien dat er een spijker in de band zat.
Nu de schade dus alsnog onder de dekking viel, wilde verzekerde weten hoeveel zij terug zou vallen in haar no-claim per jaar tot ze weer op haar huidige percentage zou komen. Zij zou van 65 % no-claim terugvallen naar 30 % no-claim en naar trede -3. Per maand zou dit ongeveer € 40,00 schelen. De schade is uiteindelijk dan ook door onze bemiddeling via haar eigen autoverzekering afgewikkeld.
Check altijd de inhoud van je polisvoorwaarden
Neem niet alles als vanzelfsprekend aan, maar vraag indien nodig om een second opinion